Svalkan

I sommar har vi glädjen att få samarbeta med Betlehemskyrkan på föreningsgården Svalkan i Ulriksdals slottsområde den 21 juni-18 aug. Vi bjuder in till en sommar med diakoni, café och gemenskap.

Vi firar lunchmässa varje onsdag kl 12.00 och gudstjänst varje söndag kl 15.00. Se kommande mässor och gudstjänster här.

Under sommaren bjuder vi också in till lovsångskvällar, familjedag, internationell konferens och mycket mer. Se kommande samlingar här.

Café Svalkan håller öppet den 21 juni-18 aug måndag-lördag kl 11.00-16.00 samt söndag i samband med gudstjänsten.

Vill du komma och bo några nätter på Svalkan i sommar? Ansök via mail till diakon Nathalie Edin, nathalie.edin@svenskakyrkan.se eller diakoniassistent Rebecka Karlsson, rebecka.karlsson2@svenskakyrkan.se, eller för övriga frågor om Svalkan kontakta präst Christoffer Ahlbäck, christoffer.ahlback@svenskakyrkan.se

Till Svalkan kan du åka med bil eller kollektivtrafik. Närmsta busshållplats är Ulriksdals Wärdshus dit buss 503 går, och därifrån har du en promenad på ca 700 meter till Svalkan.

Svalkan har drivits i Betlehemskyrkans regi sedan år 1936. Den är öppen under sommarmånaderna och lockar då många människor, såväl Betlehemskyrkans vanliga besökare som ett stort antal turister, flanörer och boende i området. Mer långväga besökare uppskattar möjligheten att kunna tillbringa några nätter i ett av Stockholms vackraste citynära natur- och parkområden. Läs mer om Svalkan här.