Café S:ta Clara

Välkommen in för en varm kopp kaffe i vårt café. Café S:ta Clara finns i Clararummet i norra korsarmen och är öppet varje vardag och lördag kl 11.00-15.00Här möts olika människor från olika kulturer och länder för att fika tillsammans – både på vardagar och helger.

Caféet är en mötesplats för många människor – och du är varmt välkommen!

Våffelcafé utanför Lillkyrkan

Under sommaren är vårt våffelcafé öppet den 4-27 juli varje tisdag, onsdag och torsdag kl 11.00-15.00.

Här kan du sitta ner en stund i solen eller i trädens skugga för att njuta av kaffe, te, våfflor och kakor. Våffelcaféet hittar du utanför Lillkyrkan, precis söder om den stora kyrkan. Vid regn håller vi stängt.

Varmt välkommen till sommarens våffelcafé!

Kyrkfika med olika personer

Under slutet av september och oktober sänder vi kyrkfika med olika personer varje söndag kl 11.00 på YouTube och Facebook.

Vid första kyrkfikat får du möta Carl-Erik Sahlberg leder dig genom en andakt från orgelläktaren i S:ta Clara kyrka. Du får höra Carl-Erik berätta om tiden i S:ta Clara kyrka och Tanzania samt en reflektion över söndagens tema. Ta dig en kopp kaffe med bulle och sitt ner en stund med bl.a. Carl-Erik där hemifrån.