För medlemmar

Här hittar du som redan är medlem i vår kyrka information om kommande träffar, församlingsdagar och årsmöte. Vill du veta hur du kan bli medlem hos oss? Läs mer här.

Sopplunch

Under våren 2024 bjuder vi efter högmässan in församlingen till sopplunch i Claragården söndagar kl 13.00 – med fokus på måltidsgemenskap i lugn miljö med tid för samtal över hemlagad soppa med bröd för ett självkostnadspris på 50 kr.

Som ett komplement till kyrkfikat i stora kyrkan finns sopplunchen för dig som önskar en längre sittande gemenskap.

Se kommande sopplunch i vår kalender här.

Clara Forum

Några gånger varje år bjuder vi in dig som är medlem till informationsmöte Clara Forum – vanligen en söndag direkt efter vår högmässa eller en vardagkväll.

Se kommande Clara Forum i vår kalender här.

Församlingsdag

En gång om året möts vi för en församlingsdag – oftast med en dag med bön, gemenskap och samtal med varandra.

Inbjudan går ut till alla medlemmar via mail eller via post till dig som inte uppgav din mailadress när du blev medlem.

Årsmöte

Varje år bjuder vi in dig som är medlem till vårt årsmöte – ett viktigt tillfälle då vi möts för beslut, information och gemenskap.

Kallelse och årsmöteshandlingar skickas varje år ut till alla medlemmar via mail, eller via post till dig som inte uppgav din mailadress när du blev medlem.

Stadgar

Våra stadgar hittar du här.