Böcker och musik

Här hittar du bok- och musiktips från S:ta Clara kyrka – dels böcker och musik som har kommit från S:ta Clara kyrka men också som har relation till S:ta Clara kyrka.

Från Storsjö kapell till Sergels torg

Det är Carl-Erik själv som sjunger och spelar på detta album som spelades in 2008 i S:ta Clara kyrka. Det är sånger med mycket innerlighet, äkthet och glädje – precis som Carl-Erik själv.

Lyssna på Carl-Erik Sahlbergs album Från Storsjö kapell till Sergels torg på Spotify här. Köp CD-skivan på vårt bokbord som har öppet på söndagar efter högmässan eller maila oss på info@clarakyrka.se om du vill köpa. CD-skivan kostar 99 kr + frakt.

Lovsång i Klara kyrka

Visste du att vi släppte ett album med lovsånger i S:ta Clara kyrka 2007? Lyssna här på Spotify på vårt album Lovsång i Klara kyrka – Det finns ingen Gud så stor som Du.

Från norr till söder

I november 2021 lämnade Carl-Erik Sahlberg detta livet, men han hade precis skrivit klart manuset till boken om sitt liv… En av vår tids mest omtyckta och folkkära kristna personligheter berättar öppet om sitt liv tillsammans med överraskningarnas Gud.

Köp boken på vårt bokbord som har öppet på söndagar efter högmässan eller maila oss på info@clarakyrka.se om du vill köpa. Boken kostar 200 kr + frakt och säljs till förmån för MOKICCO.

Mats Nyholm

Mats Nyholm har skrivit tre böcker:
Ta upp Davids slunga
Dina relationer
Varje kyrksal kan fyllas

Carl-Erik Sahlberg

Carl-Erik Sahlberg har skrivit flera böcker:
Från norr till söder
Allt det goda vi har i Kristus
Dag för dag
Den kyrka växer som …
m.fl.

Du hittar alla böckerna här.

Elise Lindqvist

Elise Lindqvist har skrivit boken:
Ängeln på Malmskillnadsgatan

Klas Lindberg

Klas Lindberg har skrivit två böcker:
Konsten att tala så att folk vill lyssna (slut på förlaget)
Nyckeln till Bibeln

Vittnesbörd

Josef Sjöberg har skrivit boken:
Livsberättelser från S:ta Clara kyrka

Klarasystrarna

Klarasystrarna och Inga Pagreus i S:ta Clara kyrka har skrivit boken: