Hemgrupper

Hemgruppen är en gemenskap av kristna som möts regelbundet, vanligen i hemmen. Vi delar vardagens glädjeämnen och bekymmer med varandra, ber och läser Bibeln tillsammans. I Apg 2:42 förstår vi att det är en nyckel till vår växt och mognad i den kristna tron.

“En hemgrupp ger möjlighet att fördjupa gemenskapen med andra.” Gullan

“Det blir en trevlig och fin gemenskap när vi träffas över en enkel måltid eller fika och pratar om varandras glädjeämnen och utmaningar i vardagen. Därefter brukar det bli stark bön och intressanta bibeldiskussioner.” Björn

Vill du komma med i en hemgrupp?

Här nedan ser du de olika hemgrupper som finns i vår kyrka. Du får gärna kontakta en en specifik ledare direkt om du önskar veta mer om hemgruppen eller maila oss på info@clarakyrka.se så hjälper vi dig vidare.

Hemgrupper i S:ta Clara kyrka

Olika veckodagar
Hemgrupp i Stockholm
Ledare Ladi Soltan-Nia 073-899 72 74