Missionärsskola 2023-2024

Hösten 2023 nystartar vi S:ta Clara kyrkas Missionärsskola med Mats Nyholm, präst och nationell evangelist, som kursansvarig. Kursen innehåller träffar på måndagar i Claragården samt missionsresor i Sverige och Finland. Varmt välkommen att ansöka!

I augusti har vi varit på missionsresor i Sverige, Finland och Italien. De två första veckorna i september jobbar vi hårt med inbjudningar till filmen Jesus Revolution som har Sverigepremiär torsdagen den 14 sept. Vi är på resa till Sigtuna, Västerås, Mora, Sveg och Umeå den 16-22 sept.

Praktisk information

Måndagen den 25 sept kl 14.30 startar Missionärsskolans måndagsträffar med bön, undervisning och coaching i Claragården. De rullar sedan på under läsåret fram till Lärjungaskolans avslutning i maj då vi även hoppas att vår Lovsångsskola har tagit form.

Parallellt med måndagsträffarna åker vi på resor i Sverige och Finland där varje missionärselev kan önska hur ofta eller sällan man reser – i samråd med sina ledare. På resorna bygger vi vänskap, vittnar om Jesus, hjälper fattiga, ber, undervisar, har strategimöten med församlingar och sjunger lovsång.

Ansök till Missionärsskolan

Vill du ansöka till S:ta Claras kyrkas Missionärsskola med mycket praktik läsåret 2023-2024? Kontakta Mats Nyholm, mats.nyholm@svenskakyrkan.se, sms 070-446 71 04 senast den 25 sept för en intervju.