Alphakurs

Livet är värt att utforska

Vi i S:ta Clara kyrka är så glada att i höst på onsdagkvällar få erbjuda ännu en termin av Alphakursen – en social mötesplats som utforskar grunderna i den kristna tron.

Varje tillfälle bjuder på en ny fråga om tro och är utformad för att skapa samtal. Det är helt enkelt en öppen, informell och ärlig plats för att utforska och diskutera livets stora frågor tillsammans.

Vi samlas i Claragården och äter middag, får undervisning av lärare eller via film och har samtal i smågrupper.

Alphakursen är en miljö där varje människa och bakgrund är välkommen. Kursen ges i första hand på svenska men hör gärna av dig om du har önskemål om ett annat språk.

Anmälan är öppen. Vi ser fram emot att träffa dig!

När? Prova på-gång onsdag 18 sept 18.00-20.00
Kurskvällar onsdagar 25 sept – 27 nov 18.00-20.00

Var? Claragården vid S:ta Clara kyrka

Kostnad: 500 kr inklusive elva middagar
Betala via Swish 123 131 28 83, Bankgiro 748-7366 eller kontant till kursansvarig. Märk betalningen med Alphakurs. Du kan söka bidrag från församlingen för kostnaden.

Kursansvarig: Rebecka Arvidsson, sms 079-359 14 32, rebecka.arvidsson@svenskakyrkan.se

Anmälan: Anmälan är stängd för hösten 2024.