Ungdom

I S:ta Clara kyrka möts ungdomar för ungdomssamling och familjefredag flera fredagkvällar varje månad. Vi anordnar även andra aktiviteter för ungdomar så som läger och utflykter.

Vill du veta mer när ungdomarna träffas? Se kommande samlingar här.

Ungdomsgudstjänst i stora kyrkan

I en orolig och förvirrad tid vill vi fokusera på den som verkligen håller, som älskar oss och vill ge dig och mig frihet, hopp och mening: Jesus! Han är den vi vill ära och vara nära.

Vi vill skapa en plats för ungdomar i Stockholm som längtar efter mer av Gud, eller som bara undrar vem som går att lita på.

Under våren 2024 bjuder vi in till ungdomsgudstjänst i stora kyrkan fredagarna den 23 feb, 22 mars, 26 april och 24 maj kl 18.30-21.30. Vi börjar med macka och fortsätter med lovsång, undervisning och förbön och häng med fika. För dig som är 15-25 år. Kyrkogårdens grindar stängs kl 20.00 så kom före dess.

Ta med dina vänner! Välkommen!
Se kommande ungdomsgudstjänst här.

JIM – Jesus i mörkret ungdomssamling i Lillkyrkan

Välkommen alla ungdomar till vår ungdomssamling JIM – Jesus i mörkret. Vi möts i Lillkyrkan flera fredagkvällar om året kl 18.30 för härlig gemenskap, lovsång, mat och undervisning. Alla ungdomar är välkomna!

Följ oss på Instagram här.
Se kommande JIM här.

Familjefredag

Flera fredagkvällar varje år möts Barnkyrkan och ungdomar för familjefredag kl 17.30 i Claragården. Vi käkar middag tillsammans, spelar pingis och TV-spel och avslutar med film. Hela familjen är välkommen.

Vill du komma på familjefredag? Anmäl dig till barnledare Emmalill Hector, 070-782 26 33.

Se kommande familjefredag här.

S:ta Clara kyrka i Taizé

Följ med S:ta Clara kyrka i Taizé i juni 2022 då ett gäng unga och vuxna ledare åkte ner för en veckas gemenskap, bön, lovsång och läger.

I all enkelhet filmade vi bl.a. några andakter med bibelsamtal under veckans gång i hopp om att vi kan ge vidare lite av vår upplevelse och atmosfären där nere till dig där hemma.

För att komma till spellistan S:ta Clara kyrka i Taizé på vår YouTube-kanal klicka här. Du kan också se alla våra filmer på vår YouTube-kanal här.