Vill du bli volontär?

I S:ta Clara kyrka finns många fantastiska volontärer som jobbar med alltifrån matutdelning och städning till att vara vardagsvärd eller hjälpa till i vaktmästeriet. Som volontär i vår kyrka finns du med i ett sammanhang med möjlighet till gemenskap och personlig och andlig utveckling. Våra volontärer har olika bakgrund och många vill som volontärer ge vidare av vad de har fått ta emot i form av upprättelse, helande och nytt liv genom Jesus Kristus.

För dig som önskar bli volontär i vår kyrka så välkomnar vi dig till att börja med att komma på en mässa eller gudstjänst hos oss så att vi får träffa dig – och du får då också möjlighet att lära känna oss och vår kyrka. Varmt välkommen in till vår kyrka om du önskar bli en av våra volontärer!

Vill du veta mer? Kontakta oss på info@clarakyrka.se så hjälper vi dig vidare.

Är du redan volontär hos oss? Läs mer här.

Volontärkurs

Vi bjuder in till volontärkurs för nya volontärer en eller två gånger varje år – då vill vi berätta vilka uppgifter som finns och ge en förståelse för och kunskap om hur vår kyrka arbetar och inom vilket sammanhang vi verkar.

Håll utkik i vår kalender här.

Vi söker volontärer till Berga Second hand

Vi söker volontärer som kan vara med en lördag varje månad i Berga Second hand som vi samarbetar med.

Vill du bli volontär i Berga Second hand eller veta mer? Kontakta Jan Andersson 070-595 59 60, jan.er.andersson.121@gmail.com