Pilgrimsvandring

Sörmlandsleden

S:ta Clara kyrka bjuder i sommar in till pilgrimsvandring på Sörmlandsleden nära Nävekvarn måndagen den 6 juli – torsdagen den 9 juli. Det blir en fysiskt ganska tuff vandring i storslagen natur med tre övernattningar i tält eller vindskydd – men det blir också en andlig pilgrimsvandring där vi kommer ha gemensamma andakter samt ge utrymme för egen tid med bön eller meditation. Pilgrimsvandringen är öppen för alla som vill och kan.

Praktisk information

När? Måndag 6 juli – torsdag 9 juli

Var? 46 km vandring i kuperad terräng på Sörmlandsleden, Nävekvarn

Antal deltagare: Max 25 deltagare

Kostnad: 1000 kr inkl. mat, logi och resa tur och retur från Stockholm. Betala in till Bankgiro 748-7366 eller Swish 123 131 28 83. Märk betalningen med pilgrim. Anmälan är endast giltig när både betalning inkommit och formuläret nedan är korrekt ifyllt. Båda dessa krävs för att du ska vara anmäld.

Anmälan: Sista anmälningsdag var den 31 maj.

Vandringsledare:
Johan Kärnbo, johan.karnbo@svenskakyrkan.se – ekonomiansvarig i S:ta Clara kyrka och erfaren friluftsentusiast – ansvarig för det praktiska
Anita Tanttari – volontär och erfaren pilgrimsvandrare i S:ta Clara kyrka – ansvarig för andakterna

Mer information vandringen hittar du här.

Mer information om packning och utrustning hittar du här.